Оседланата вещица

вторник, 24 ноември 2009 г.

 

Аз съм онова, другото нещо, любими,
дето върху сърцето си седло на кон носи.
Ти не се плаши...
Да има как, все да съм боса,
а пред мен - зелени откосите.
Все в акъла ми - дървена къща, любими.
(... дявол знае, защо ми е нужна...
обаче за скривалище става).
Значи не съм я заслужила,
щом Господ не ми я дава...
Къде другаде да се скрия, любими?
(... видя ли, каква съм пъзла?)
Хората казват, че къщите са приюти,
а над мен - само луната.
Най-студеното хладно съм понякога
(... често...)
и не знам как изглежда вината.
(не ти трябва да видиш хиляда вещици...
една обаче е оседланата...)
Да не се плашиш ти остава, любими.
(... и през ум дори не ти мина щом ме избра...)
Животът в добро настроение ли е -
прави подаръци.
Знаеш ли колко ездачи са без седла...?


Маргарита Василева